Ekonomi

Körfez sermayesinin Türkiye’ye ilgisi artıyor

Körfez sermayesi Türkiye’de yenilenebilir enerji yatırımlarının yanı sıra ulaştırma projelerine de ağırlık verdi. Hisse alımı yoluyla ulaşım projelerine ortak olmayı planlayan Körfez yatırımcılarının Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu ve Çanakkale Otoyolu projelerinden pay almak için görüşmelerde bulunduğu, bazı projelere de ortak olmak istedikleri öğrenildi. limanlar.



Edinilen bilgiye göre Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan ve Katar’dan yatırımcıların Ankara-Kırıkkale Delice Otoyolu ve Antalya-Alanya Otoyolu gibi projelerden pay almak için görüşmelerde bulunduğu belirtildi. Kamu-özel ortaklığıyla üretilmesi planlanan Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin de Körfez başkentinin ilgi alanında olduğunu belirten yetkililer, THY’nin satışının gündemde olmadığının altını çizdi. .

KÖPRÜ VE KARAYOLLARINA KATILIM GÜNDEMDE

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın temmuz ayında Suudi Arabistan, Katar ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne yaptığı ziyaretlerin ardından Körfez ülkelerindeki yatırımcıların Türkiye’ye ilgisi arttı. Edinilen bilgiye göre, Körfez sermayesi öncelikli olarak güneş ve rüzgâr gibi yenilenebilir enerji yatırımlarıyla ilgilenirken, ulaştırma bölümünde de yap-işlet-devret projelerinden pay almak için görüşmeler yapıyor. Bazı limanlara ortak olmak isteyen Arap yatırımcılar, tamamlanan ve işletme aşamasına gelen otoyol projelerinden de pay almak istiyor.

Körfez başkentinin ilgi duyduğu ulaşım projelerinden biri de İstanbul Avrupa yakasında Silivri ilçesi Kınalı kavşağından başlayıp Eyüp ilçesi Odayeri ilçesine kadar uzanan ve İstanbul Havalimanı bağlantı yollarını da içeren 400 kilometrelik Kuzey Marmara Otoyolu. .İstanbul-İzmir Otoyolu ve Çanakkale Otoyolu’ndan pay almak isteyen Körfez merkezli yatırımcıların, ihaleleri aralık ayına ertelenen Ankara-Kırıkkale Delice ve Antalya-Alanya Otoyollarını da mercek altına aldığı belirtiliyor.

YERLİ YATIRIMCILAR İÇİN FİNANSMAN

Yetkililer, Körfez sermayesinin mevcut otoyollara ortak olması halinde, bunları işleten Türk yatırımcıların elde edecekleri finansmanla ülkedeki diğer yatırımlara yöneleceklerini vurguluyor. Yetkililer, “Belki yeniden finansman sağlanacak. Böylece kaynak bankacılık sektörüne aktarılacak. “Yerli yatırımcılarımız buradan elde edecekleri kaynaklarla başka yatırımlar da yapabilecekler.”onlar söylüyor.

SÜPER HIZLI TREN İÇİN KAMU FORMÜLÜ

Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Projesi’ne 2028 yılına kadar başlamayı hedeflediklerini belirten yetkililer, yüksek hızlı tren projelerinde şu ana kadar uygulanmayan kamu-özel sektör (PPP) ortaklık modelinin Türkiye’de hayata geçirileceğini vurguladı. Demiryolu düşünülüyor. Ankara-İstanbul arasını 80 dakikaya indirecek projenin Körfez başkentinin de çıkarına olduğunu ancak henüz masaya koymadıklarını açıklayan yetkililer, Türk Hava Yolları’nın satışının da gündemde olduğunu ifade etti. Zaman zaman tartışmalarla gündeme geliyor, söz konusu bile olamaz.

KAYNAK: ÖZGÜRLÜK

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu